tirsdag 6. mars 2012

Helles Strek

Jeg prøver å tegne, igjen! I går så jeg tilfeldigvis et par minutter av et barne-tv program som heter øisteins blyant, og denne øistein tegner fantastiske saker (skremmende) ENKELT. Jeg ble inspirert og begynte tegne selv. Han tegnet blant annet noen mumier, og de meste kreative saker basert på kruseduller. Jeg aner det blir kort av mine tegninger:


 Teknikken brukt på denne tegningen er å tegne en lang sammenhengende bølgete strek, for så å sette en strek rett langs. Deretter tegner du ulike småting rundt og fyller inn farge.



Teknikken her er sammenhengende strek. Du fullfører linjen uten å stoppe, mens du legger inn vinkler. Deretter tegner du på ting og tang langs streken før du til slutt fyller inn farge.




Her har jeg rett og slett tegnet en krusedull. Når du har tegnet droodlen ferdig, bestemmer du hvor du vil sette øynene, så kommer resten av seg selv. Du kan legge til linjer og fikse krusedullen til den passer det du vil ha. En krusedull kan bli utrolig mange ulike ting, det er bare kreativiteten som setter grenser! Prøv selv, det er morsomt:) 





2 kommentarer:

  1. These are fabulous and so colourful, Helle! I love the details in each one and some of them remind me of Dr. Seuss books. I love them!

    SvarSlett
  2. you are so talented, helle! and your coloring is awesome!

    SvarSlett