fredag 9. mars 2012

LEK


Et nytt bilde i Stickmen serien er født. Her kan du se det første. 

Kunden har bestilt 5 bilder med ordene lev, pust og elsk. Jeg har valgt lek og nyt. Jeg begynte med å skisse opp ideer for de fem ulike bildene. Bildene skal fungere både på egenhånd og sammen i en enhet. Jeg skar til et ark i 20x20 og begynte med blyant før jeg gikk over med tusj og penn. Fargeleggingen er en prosess hvor jeg har brukt promarkere i gråtoner og rødtoner. Fargene blandes sammen til et uttrykk jeg er fornøyd med, det er viktig at det blir liv i bildet, det må ikke være for flatt. I dag skal jeg lage "pust" bildet. Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Both of these drawings are so cute, Helle! I love the simplicity and the doodle lines along the edge of the thicker sentiments.

    SvarSlett