fredag 27. april 2012

DIY- Lag et Kult Skjerf!

Våren er en fin tid for å rydde klesskapet. Ikke kast de gamle bomulls t-skjortene dine! Lag skjerf, som dette:



Fremgangsmåte:


 Det eneste du trenger er en bomulls skjorte, gjerne med stretch, og saks!



Klipp av linningen. Deretter klipper du du striper i ønsket bredde på tvers av skjorten. 


Jeg klipte mine striper ca 3 cm brede. ca 20 striper. Så tøyer du de, så de "ruller" seg. Jeg klipte alle stripene i to etter det, og knøt de sammen med rustikke knuter:


Deretter er det bare å prøve deg frem med å hespe opp den lange tråden i kveiler så du får en fin lengde på skjerfet før du til slutt fester alt med en enkel knute i det som blir bak nakken på skjerfet. Jeg begynte med små kveiler og lot de bli lengre og lengre så skjerfet ville henge fint.


Jeg valgte å knyte flere av trådene sammen  så skjerfet samlet seg slik jeg ønsket. Til slutt ble det slik:


Med restene laget jeg et enkelt røft armbånd:



Jeg hadde en venninne sammen med meg når vi prøvde oss frem, vi ble begge fornøyde med våre enkle kreasjoner fra noe vi egentlig skulle kvitte oss med! Inspirasjonen fikk vi fra ette`studios blogginnlegg som vi hadde pinnet via Pinterest. Prøv å lag et selv!:)


3 kommentarer:

  1. super ide!
    ikke laget akkurat slik, men det er en kul ide. Og smart måte å bruke klær på.
    Har sydd hals av rester fra tskjoret.
    Send dette inn imiks & triks sin konkurranse!!!

    SvarSlett
  2. what a great way to reuse old clothing! very pretty, helle! have a great weekend!

    SvarSlett
  3. so fun! what a great way to re-purpose the old shirts! fab project. Hope you have a lovely weekend! =)

    SvarSlett