onsdag 8. august 2012

Organizing (with CD-covers) / Hold Orden (med CD-cover!)

Sometimes when i rearrange my office nook, i get really pleased with how it looks but not with how it functions. My office is a part of our livingroom so i often get carried away with it looking good, and sometimes it`s just to hard to work keeping it pretty and tidy all the time. This time i`m trying to make it both functional og cool, and i`m going to give you some sneak peaks along the way.

Yesterday i sorted through my clear/cling stamps and stamp pads. I had a lot of things going on at the same time, as you can see! :)

Jeg har startet å omorganisere kontoret mitt. Igjen. Da  kontorkroken min er en del av stua, prioriterer jeg for ofte at hyllene skal se pene ut heller enn at kontoret skal være funksjonelt å jobbe på. Jeg prøver igjen, kanskje jeg får det bedre til denne gangen? Du skal få se bilder underveis og først  er det klenge-stemplene mine jeg prøver få orden på. Som du ser av pulten min, har jeg mye på gang på en og samme tid...:)


Somewhere, maybe it was Pinterest, i saw someone clever using an old cd cover to store clear stamps. I started searching for some old cd`s i could use.

Et eller annet sted, kanskje pinterest, så jeg noen bruke gamle cd cover for å lagre stempler i. Jeg fant frem noen gamle jeg absolutt ikke hadde bruk for. Jeg tømte de for innmat og plasserte stemplene inni (klengende til indre forside og -bakside av coveret). Da er stemplene både samlet og beskyttet. Jeg merket med Dymoèn min da jeg hadde sortert stemplene i cover etter kategorier.


This one i could use for sure! :) I started gutting it, and used it to place my stamps in, perfect since they cling right to the inside of the acrylic cover and is protected as well as displayed. I placed my stamps after categories. Ofcourse i labeled with my Dymo Label Maker!



Now i can just grab a cd when i want,-let`s say bird stamps, and they all are in the same place! This is how my shelf turned out, using mostly MUJI boxes:

Nå kan jeg ta ut den cdèn jeg vil ha, feks. fugler, og alle er samlet på samme sted! Slik ble stempelhylla mi etter omorganiseringen (for det meste brukt MUJI bokser jeg har kjøpt på Åhlens):






I really really really hope this layout works!!! Let me know if you have any tips for better or more functional (but still cool) stamp storage!

Håper virkelig dette systemet skal virke bedre enn sånn det var før! Si gjerne fra om du har en lur måte (som fremdeles ser kul ut) å lagre stempel og stempeltilbehør på!



2 kommentarer:

  1. Jeg så en video en gang fra noen som hadde et enormt hobbyrom med et system uten like! -Og hun hadde stempler i cd-cover. Kjempesmart! Og for et flott system du har laget! Dette må nå vel fungere;) -om man legger på plass etter hvert... Jeg synder der, samme hvor ofte jeg bestemmer meg for å ta det etter hvert..

    SvarSlett
  2. i think the cd cases are a wonderfully useful way of storing the clear stamps, helle!

    SvarSlett