torsdag 3. mai 2012

Pinterest

Jeg vil slå et slag for nettstedet Pinterest. Det er en virtuell oppslagstavle. Bokmerker i bildeform


Hvis jeg ser noe på nett jeg ønsker å spare (en artikkel, et bilde, en butikk jeg vil besøke, en bok jeg vil lese et), så pinner jeg bildet på boardet mitt slik at jeg lett kan finne tilbake til det. Jeg pinner ved hjelp av en "Pin It" knapp jeg har lastet ned til verktøylinjen via Pinterest. Når du klikker på nevnt knapp, lister så Pinterest automatisk ut alle bildene den finner på den aktuelle nettsiden. Du plukker ut det bildet du vil bruke, og fester det på tavla di. Du velger selv hvor mange tavler du vil ha og hva de skal hete, også om oppslagstavlene dine skal være offentlige for andre medlemmer. Du kan følge andre og få masse gode ideer å inspirasjon,- uten å måtte klippe å lime det inn i en bok, ta vare på masse gamle blader, skrive ned en nettadresse eller lagre et bokmerke kun bestående av tekst. Pin bildet, gå tilbake til boardet ditt når du ønsker, klikk på det, så kommer du dit; LOVE IT!


Jeg har mange oppslagstavler,- elsker å samle tips, inspirasjon og ideer! Jeg har blant annet et "board" for DIY fashion, DIY craft, steder jeg vil besøke, treningstips, klær jeg liker, kule ting, kunst,- you name it. Skjønner? Jeg aner ikke hvordan jeg klarte meg uten?? Jeg lagde dette skjerfet basert på en ide fra pinterest:



Pinterest forever! ;)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar